Dåligt

Blir lite irriterad på lönegruppen på mitt jobb.
Vi har ett system där man vid föräldraledighet får utbetalt en klumpsumma beroende på lön, anställningstid mm när du går på föräldraledighet.
Detta går ej att läsa sig till nånstans, men tack vare kollegor som gav mig infon kände jag till den och mailade i god tid - första gången i oktober för att kolla läget.
Fick då till svar att jag skulle maila när jag gick på föräldraledighet och sedan igen när jag är tillbaks för då får man ytterligare en klumpsumma utbetald.
Vissa andra företag har att man får en viss summa utbetald varje månad det första halvåret istället.

Jag mailade så fort vi kommit hem från BB i mitten av januari och meddelade att jag nu var på FL.
Efter lite mailande fram och tillbaks med en man där fick jag besked om att denna summa skulle utbetalas i samband med januarilönen, d.v.s i slutet av februari.
Igår fick jag min lönespec hemskickad av min ersättare, men där stod inte dessa pengar med utan bara ordinarie lön för de få dagar jag hann jobba i januari.

Mailade då lönegruppen igen och får besked om att det missats.
Mitt namn stod helt enkelt inte med på listan över de som skulle ha dessa pengarna utbetalda.
Tycker det känns väldigt tråkigt eftersom jag upprepade gånger haft kontakt med samme man på den avdelning som uppenbarligen helt missat varje gång att föra in mitt namn på listan.
Nåja... jag överlever en månad till utan pengarna, men återigen är det bevisat att man får inget för att man själv har lite framförhållning och försöker vara noggrann.
Har bett dem att åtminstone ge mig ett siffra på HUR mycket jag får så jag kan ansöka om föräldrapenning utifrån det, eftersom Försäkringskassan tar upp till 30 dagar på sig att behandla varje ärende som kommer in.

Lite besviken blir man allt ibland....

...men dagens glada nyhet är att min kompis blivit moster =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback