På vift i stan =)

Idag har jag och Oliver varit på vift inne i stan.
Först tog vi en snabbis in på Zara och tittade på deras barnavdelning.
De hade massa fint där inne. Lite "vuxnare" babymode kan man väl säga... typ kopia på hur de vuxna grabbarna ser ut ha ha.
Skall nog ta en titt där i sommar igen när jag vet vilken storlek han drar då och köpa ett par shorts och nån keps eller nåt.
Sedan in en snabbis på Lindex och lämnade tillbaka det ena paret jeans jag köpte hem häromdagen.
Kassörskan försökte övertala mig att behålla dem, men jag tyckte att det räckte med de svarta.
Lägger hellre de pengarna på ett par stretchjeans i nån kul färg längre fram när jag förhoppningsvis joggat av mig ett par kilon.

Sedan stack vi upp på jobbet och hälsade på.
Det var himla kul att träffa alla igen och det var kul att se hur mycket Marias mage vuxit sedan sist jag såg henne, bara en dryg månad kvar innan nedkomst nu =)
Så fick jag budat in lite god köpelunch till mig via ett par andra kollegor, så jag fick kycklingfilé med nån pasta med cremig sås och lite soltorkade tomater samt lite ruccola - kanongott!
Och så fick Oliver en present - ja, här också - en superfin dragleksak från Brio i form av en grön helikopter =)
1000 tack!!

Sedan vidare upp till MVC i Kungshöjd där vi träffade vår barnmorska.
Vi skulle ju egentligen dit veckan efter att Oliver föddes, men så kom han ju tidigt och då var det ju ingen idé att komma dit och mäta magen direkt ha ha.
Vi har diskuterat framtida preventivmetoder bland annat och tagit blodtryck och hb på mig och allt såg bra ut.
Sedan var det raka vägen hem som gällde eftersom lilleman började bli hungrig och parkeringen ändå skulle hinna gå ut om jag blev kvar på mvc och ammade.
Annars hade jag tänkt mig ett besök både på Gårda textil och Iems, men det får vänta till en annan gång.

Nu på lördag blir det eventuellt Baby & Barnmässan för min del. Sofie och Ralf skulle dit med en kompis och undrade om jag ville med.
Men så skall vi på kalas nere i Onsala på söndagen, så jag vet inte ännu hur vi skall göra.
Oliver är så gnällig dagen efter han varit på äventyr och fått så mycket nya intryck, så egentligen kanske en utflykt i helgen får räcka.
Men så såg jag att de hade bra mässpriser på bilbarnstolar och en sådan kommer vi ju behöva inom ett halvår skulle jag tippa på, så nu är jag lite kluven.
Denna mässan är ju i alla fall på Svenska Mässan och där är ju lite bättre plats än i Eriksbergshallen.


Kommentarer
Postat av: Paulina

Baby o barn-mässan en lördag innebär kaos av folk, så knappast bättre än Eriksberg tyvärr. Jag skulle råda dig att gå fredagen om du kan.. Kids4nids på Backaplan brukar ha väldigt bra priser på stolar och kunniga hur du installerar osv. Tror inte ni behöver ny förrän han är 9-10 mån tidigast. Tino är fortfarande i babyskyddet (7 1/2 månad), får ärva Novas ena stol när hon får en ny i mars.

2012-02-29 @ 15:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback