Två mjölkpaket stor

Vår Oliver har blivit stor nu.
Han har precis passerat 4-kilosstrecket.
4090 gram stannade vågen på idag på BVC.
Och han har vuxit till hela 53,5 cm på längden!
Vår sköterska visade mig nya kurvan nu när han blir omräknad från prematur till normalkurvan och då ligger han faktiskt lite över medelstrecket på både vikt och längd.
Jag som trodde han var liten.
Ok, han är i ofs lite liten jämfört med de som föddes samtidigt som gått fulla 40 veckor i mammas mage.

Framförallt var det en stor lättnad att han fortsatt öka och växa trots mina envisa försök att kunna helamma.
Var så himla orolig för att han inte skulle fått i sig tillräckligt.
Om så hade varit fallet hade jag fått inse att det var dags att sluta vara envis och mata på med flaskan mycket mer igen, men nu kan jag fortsätta amma och bara ge extra på flaskan på kvällen när min mjölk inte riktigt hinner med i hans ätartakt inför natten.
SEGER!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback