Gårdagen - en bra motionsdag!

Hann inte blogga alls igår, så nu har jag mycket att ta igen ikväll =)
Eller så får dagens händelser bloggas om först imorgon ha ha vilka lyxproblem man har!
 
Gårdagen var i alla fall bra.
Har valt tisdagar som min vägningsdag nu när jag skall återfå lite av min forna (host) form.
Måndagar brukar alltid vara sämre om man slarvat lite på helgen och då blir jag så himla omotiverad, så tisdag får bli bra!
Igår var det glädje att ställa sig på vågen. Den visade på 68,6 och startvikten en vecka tidigare var 70,1.
Ner 1½ kg på en vecka alltså - det kändes fint!
Hemligheten heter mindre sötsaker av alla de slag, mer motion och lite mindre portioner av maten.
Alltså ingen hysterisk deff, bantning eller pulverdietande här inte.
 
Igår invigde vi även sittdelen när jag och lillen gick på promenad och vilken skillnad det var.
Han var glad ända tills han somnade, då fällde jag ner den i liggläge, sedan när han vaknade fick han sitta upp igen och var då glad på nytt =)
Det gjorde att jag kunde utöka promenadtiden lite så det blev nästan 7 km.
Sedan när P kom hem klippte jag gräset, det var rätt långt så det var lite tyngre än vanligt... vardagsmotion får det väl kallas, men svettigt var det.
Sist men inte minst blev det ett löp/pw-pass på gymmet där jag svettades rejält i värmen.
 
Gårdagens träning:
Promenad 6,7 km 65 minuter.
Jogg/pw 5,9 km 40 minuter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback