Promenad, sallad och negerbollssmet...

Idag har det inte hänt så jättemycket här hemma.
Tog en långpromenad förbi ICA för att köpa frimärken och sedan en lång omväg hem, blev i alla fall 6 km.
Sedan åt vi tonfisksallad till middag efter att P klippt gräset - nyttigt och bra.
Efter det slog det slint.
Åt en glass och sedan gjorde jag negerbollssmet, alltså jag var för lat för att rulla bollar, så jag gjorde bara smet, som P sedan inte ville ha, så jag åt allt själv.
Bra där!!!
Åsa - hoppas du kan ge mig lite motivation när vi ses i helgen till att hålla en sundare livsstil igen.
Sist du gjorde det gick jag ju ner tio kilo =)
 
Annars har det mest varit matning och gnäll här hemma känns det som, så jag är mentalt rätt slut idag, men har fått sova lite bättre inatt.
Har testat lite nya mattider idag, men det verkade inte bra, eller ja, lite återstår ju att se beroende på när nattens första uppvak blir.
Men jag tror i alla fall att lunchen kom lite för tätt inpå målet innan för han var måttligt intresserad, han som annars äter med god aptit. Morgongröten däremot, den slevas in =)
 
Annars har jag nu under kvällen försökt packa så mycket som möjligt inför midsommar.
Skall ju iväg imorgon och se damerna spela hemmamatch så det var lika bra att få gjort det mesta redan idag.
Det sista blir dock packat imorgon. Men det mesta är i alla fall framlagt och skall bara lastas ner i väskan.
Sedan håller vi tummarna för att allt får plats i bilen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback