Glad liten kille

Idag har Oliver varit på ett sprudlande humör.
Tror vi lyckats få till middagslursintervallerna bra så att han hela tiden varit pigg och mätt.
Enda gången han var lite gnällig var innan P fick honom att somna och jag åkt iväg för att spela boll.

P tvättade av och monterade ihop barnstolen vi fick ärva av grannen (tack för den =) ).
Försökte palla upp Oliver med hjälp av kudde och filt, men det gick inget bra.
Vi får nog vänta ett par veckor till så att han blir lite stabilare i ryggen.
Tills dess får han sitta i mammas eller pappas knä när det skall smakas mat.
Idag fick han lite majspuré ute på altanen.
Mmmmm.... gott tyckte Oliver som mumsade på ganska bra och kladdade både på sig själv och på mamman =)
Men KUL att han hittills ätit alla tre sorters puré jag gjort med glada miner och nästan försökt trycka sig fram mot skeden när man tagit lite ny mat på den.
Skall göra en majs/potatispuré också tänkte jag och frysa in.
Sedan när han fått lite av dessa rotfrukter i ett par veckor kanske vi testar med någon sötare bär/fruktpuré också.

Tredje dagen enligt nya nattningsschemat idag.
Blev amning, flaska och sedan ett bad där vi gjorde ett par vattenövningar.
Idag låg han och sprattlade hej vilt i baljan och skrattade.
Enda gången han inte skrattade var när jag inte tänkte på hur jag hällde vatten på honom och han fick en kallsup, men å andra sidan grät han inte heller, han såg mest lite förvånad och stressad ut, men det gick snabbt över, sedan sprattlade han och skrattade igen.
Lite skrik och tårar under själva nattningen i sängen, men när jag pussat honom godnatt och gått därifrån så förblev han tyst och somnade utan att någon av oss behövde gå in igen.
Duktig liten kille =)

Imorgon vankas 1-årskalas hos kompisen Ralf och sedan näst sista gången på babysimmet för denna kursomgången.


Lek med Ugglis i babygymmet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback