Helgens bravader

Helgen har känt lite extra långt eftersom Patrik varit ledig idag =)
 
Lördagen bestod av idel roliga saker.
Först in till stan och titta på match mellan ÄIK och Guldheden.
Detta var vid lunchtid och jag var HUNGRIG, men Fysiken hade inget att erbjuda förutom dricka, proteinbars eller frukt. Lilla livset på andra sidan gatan hade två trista baguetter i sin kyl, så det blev en falafel från Mossens pizzeria Det var nog den största falafel jag nånsin fått, så jag orkade endast äta drygt halva.
Matchen gick la sådär. Vi förlorade med 1-0 och spelade inte helt hundra. Blåste som tusan gjorde det också så det var lite kyligt att stå där trots dubbla tröjor och jacka.
Patrik och Oliver shoppade loss inne på Åhléns under tiden och kom och hämtade mig när matchen var slut.
 
På kvällen var det grillning för hela damlaget hemma hos vår målis som bor fem minuters promenad bort.
Lämnade hemmet precis innan Oliver skulle sova och kom hem igen klockan ett??
Vad hände med timmarna därimellan? Och hur skulle jag orka upp klockan fem? Bara att bita ihop när man valt att slarva ute så sent.
Kvällen var grym. Anki hade fixat sittplats till alla ca 25 stycken och gjort sallader, tzatziki och potatisgratänger.
Andra hade fixat kladdkakor mm och snacks fanns det typ 3 papperspåsar fulla ha ha.
Vi lite äldre drack vin och alla tjötade mycket och mest om fotboll såklart.
Supertrevlig kväll helt enkelt!
 
Igår var vi trötta alla tre tror jag, men vi tog oss i kragen och kom ut på en långpromenad i regnet.
Det gjorde ju att vi piggnade till något i alla fall.
P fick dock ont i fötterna av den långa promenaden som jag lurade iväg honom på =)
Middagen fick bli en pizza att dela då jag var lite lat och inte orkade fixa med mat.
 
Idag har vi varit nere på öppna förskolan hela familjen så P fick se hur det fungerar där nere.
Det var många barn där idag och vi kom ganska sent, så det hann bara bli ca 20 minuters lek innan sångsamling och fika.
Efter fikat gick vi hemåt igen då Oliver var trött. Det tog inte ens fem minuter så sov han i vagnen.
Eftermiddagen har ägnats åt gräsklipping (nu är det nog bara ett par gånger kvar för denna säsongen) och att styrketräna. Kommer nog halta omkring fint på fotbollsplanen på onsdag för jag körde rätt mycket ben och ganska tungt med tanke på att jag ej tränat styrka typ sedan innan Oliver föddes.
 
Imorgon blir det utflykt till Coma på Varaslätta =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback