Hur har det gått då???

Denna helgen var ju som sagt helgen då Oliver skulle vänjas av med att ammas nattetid.
Alltså tog Patrik nätterna och jag skulle upp på morgonen istället.
Hur gick det då?
 
Fredag:
Nattningen funkade bra, han somnade utan skrik och ganska snabbt.
Sedan vaknade han totalt fyra gånger under natten. En gång vid tre fick han en dl välling.
Det var dock ganska mycket gråt vid samtliga uppvak - tror jag i alla fall.
Vilket gjorde att jag inte heller sov så mycket eftersom jag inte ville ligga i gästrummet som jag först tänkt.
 
Lördag:
Jag gick hemifrån innan nattningen påbörjades eftersom vi skulle ha grillkväll med damlaget.
Han hade varit lite extra ledsen under nattning och sedan sovit mycket oroligt.
Vaknade ett par gånger redan innan Patrik gick och lade sig och sedan ett par gånger till under natten.
Så totalt sex gånger innan jag gick upp med honom vid fem på morgonen.
Vi gjorde sedan ett försök att somna om bredvid P i sängen vid halv sju, men det gick inget vidare så alla var klarvakna.
En timme senare somnade dock jag och Oliver om bredvid varandra, han med nappen i munnen, och sov tre timmar till.
 
Söndag:
Nattningen gick hyfsat smidigt. Inte mycket gråt.
Vaknade första gången strax före två, istället för runt elva som innan.
Somnade om ganska snabbt första gången, men vaknade sedan vid tre igen och P var då uppe en dryg timme utan att få honom att somna om.
Jag vaknade och föreslog att vi skulle ta honom till vår säng och ge honom nappen.
Då somnade han efter en liten stund och där sov vi alla tre till klockan halv åtta!!! JIPPIE!!
 
Inatt somnade han väldigt fort och än så länge inget uppvak.
Inatt är det min tur att ta natten eftersom P skall jobba imorgon.
Så jag hoppas att han nu inte kommer försöka ta sig till bröstet.
Jag är utrustad med en dl välling i alla fall, för jag tror han kommer vilja ha det framåt 2-3 inatt då han äter kvällsvällingen redan vid sextiden.
Men efter nattens ganska långa sömn kände jag mig hyfsat pigg imorse =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback