Klara, färdiga stå!

Idag har det varit fullt ös hela dagen.
Vi vaknade för dagen halv sju. Sedan frukost för oss båda och så iväg till öppna förskolan.
Hämtade Mattias och lilla Ingrid på vägen och fick en snabbtitt inne i deras fina hus.
Mycket charmigt och med en liten toalett i köket.. inte alla som har det så bra =)
På förskolan mötte även Maria och Cornelia upp samt Stina och lilla Emma.
De två sista hade jag inte träffat tidigare, men de var också mycket positiva människor!
Mycket barn där nere idag, rekord för mig i alla fall. Lite lugnare på torsdagarna då de äldre syskonen är på dagis.
På promenaden hemåt somnade Oliver direkt utanför kyrkan och sov sedan en och en halv timme.
Under tiden han sov hann jag koka ägg, dammsuga undervåningen och äta lunch själv.
 
Sedan har vi tränat lite på att stå mot pallen på övervåningen.
Han har ätit sin första babymacka - polarkaka med leverpastej på.
Det verkade som att det gick hem för hela mackan försvann med hjälp av lite vatten att skölja ned brödet med efter varje tugga typ.
Efter det lagade jag lite mat till Oliver, så nu finns det tre stora barnmatsburkar med kyckling, potatis och morötter.
Försökte göra dem med lite grövre konsistens denna gången, men det är inte helt lätt i mixern att få till det med lite bitar kvar.
Sedan gjorde jag mat till oss och då kom P hem från jobbet och fick ge lilleman middag.
 
Nu sover äntligen Oliver.
Nattningen idag blev lite lurig eftersom han hela tiden dog sig upp till stående med hjälp av spjälorna i sängen.
Lite svårt att somna stående.
Till slut blev dock han för trött för ståövning och somnade i krypposition istället... men mamman vände honom till sidan sedan så att han kan sova lite bekvämare under natten.
Men så söt han var där han stod och tittade ner i Pippi-boken som vi läser för honom just nu vid nattningen.
Iförd sin nya blå döskallepyjamas.
Älskling!
 
Nu skall här fixas lite mer mat till Oliver innan jag skall rasa i säng.
Skall göra fruktpuré på banan, mango, papaya och apelsin tänkte jag.
Och kanske även ny morotspuré för den var slut nu såg jag.
Och så skall de nya badbyxorna sys in lite runt benen så att de kan invigas på onsdag - sedan är det nog läggdags.
 
Imorgon blir det häng med farmor och farfar hela dagen, så gummistövlar på så vi kan ut och gå i skogen!
 

Söta små russinfötter efter en halvtimme i varmvattensbassängen =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback