Regn, sömnbrist och klirr i lönekuvertet.

Vaknade som en zombie imorse.
Inte mycket sömn inatt (heller).
Hoppas det vänder snart, det måste vända snart, annars bryter jag ihop.
Får försöka komma i säng vid nio ikväll för att kompensera.
Hoppas Oliver är trött och sover liiite mer inatt, eller mer och mer, men bättre i alla fall.
Om han hade sovit 19-05:30 i sträck och i sin säng hade jag varit superglad!!!
Påminn mig om det sedan när jag tycker halv sex är för tidigt att gå upp på morgonen!
 
Vädret idag var inte jättekul.
Men för att få lite tid att gå blev det såklart en promenad även idag.
Kände mig helt kass i halsen efter gårdagens fotbollsträning så det blev ett lugnt tempo iklädd gummistövlar och regnjacka. Men nästan 7 km lade vi under våra fötter i alla fall och stövlarna kändes bekväma om än lite tyngre än mina löpardojjor.
 
Har även testat en ny maträtt idag från ett recept jag hittade på Tasteline.
Lammfärsgryta med sötpotatis och rotfrukter.
Den blev kanongod och nu har vi mat för flera dagar framöver, eller till lunchlådor att frysa in. Kanonbra!
Dessutom blev halva purjolöken över så på torsdag har jag tänkt laga potatis och purjolökssoppa med lite knaperstekt bacon i =)
 
Chefen ringde idag också för att tala om vad lönen blev efter förhandlingarna.
Har ju varit nyfiken sedan typ juni.
Den gäller retroaktivt fr.o.m. 1/5 och gav mig ett par hundralappar mer än jag hoppats på, då jag trodde att jag enbart skulle få minimibeloppet som facket förhandlat fram.
Så nu är jag glad och nöjd =)
Så skall vi bara se hur man anmäler det till Försäkringskassan också =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback