Rekordlur och blöt kväll

Igår kväll efter babysimmet var jag uppe på Älvevi för att kolla in damlaget under match.
Det var tre veckor sedan vår senaste match och serien skall hålla på till mitten av oktober?
Man tycker ju att de kanske hade kunnat knö ihop det lite och vi haft avslut vid månadsskiftet istället.
Vem vet, det kan ju faktiskt komma snö i början av oktober om vi har otur.
Hursomhelst så spöregnade det så hela regnstället + gummistövlarna åkte på.
Tjejerna kämpade på bra, speciellt i andra halvlek, men det blev bara oavgjort. Trist vi hade behövt den vinsten!
Men kul att se dem igen. Har ju inte varit med och tränat de tre senaste veckorna p.g.a förkylning så det var ett tag sedan sist.
 
Idag sov Oliver två timmar mitt på dagen.
Det har aldrig hänt innan så jag var mäkta förvånad.
Dessutom fick jag honom att somna om igen efter en timmes stojande imorse i sin egen säng och han sov fram till kvart i nio!
Det tar sig sa han som tände på... =)
Hans näsa är mindre täppt nu också så jag hoppas förkylningen ger sig av helt innan veckan är slut.
Annars har vi haft en väldigt mysig dag hemma idag med mycket skratt.
Vi har övat på att stå, badat i kuddhavet som just nu finns i gästrummet eftersom altanen håller på att plockas in till vinterförvaring, vai har busat under matning, lagat ny parvelmat (chicken tikka i osaltad version), sugit snor och tagit nässpray utan tårar och slagsmål osv...
Som sagt en bra dag =)
 
Imorgon är det fredag och då skall vi laga stifado till middag och ett glas rött eller två på det, jippie!!!all
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback