Överraskningsmiddag

För ett par veckor sedan ringde mamma Monica mig för att fråga om vi inte kunde komma till dem på middag när Åsa och Jonas var i stan för att fira hennes födelsedag.
Jovisst savarade vi glatt. Givetvis skulle det hela vara hemligt för Åsa.
Som tur är, eller ja egentligen synd, så pratar vi inte så ofta med varandra mer än över nätet, så det skulle ju inte bli så svårt att inte avslöja det hela.
Men så kom det ett sms tidigare i veckan med info om att de skulle vara hemma hos mams och paps och vi fick gärna komma och hälsa på om vi hade vägarna in mot stan.
 
Jag tänkte då att jag kan ju inte bara ignorera, det hade ju verkat görskumt, så jag svarade att vi skulle försöka få ihop det med övrig planering, men vi lovade inget.
På lördagen när vi badat klart i Sjuntorp messade jag och skrev att vi tyvärr fick avböja date eftersom vi hade lite att pyssla med.
Så det var en förvånad Åsa när vi väl stod i dörröppningen hemma hos hennes päron ett par timmar senare =)
 
Vi bjöds på mycket god trerätters middag.
Skratt och historier. Umgänge med gosiga vovvarna såklart också.
Bra med att Oliver och Jessie får ses lite innan de skall passa honom då vi skall på bröllop.
Det gick fint.
Två gånger gjorde hon små utfall då hon ville valla tillbaks Oliver till flocken, men sedan sprang hon bara förbi honom och han tjöt av förtjusning när hennes päls snuddade vid hans armar.
Nyttigt för dem båda och svårt att öva på barn/hundvana om man ej får möjligheten.
Så jag tror både vi och Åsa var nöjda =)
 
Och eftersom jag vet att mamma Monica läser...
 
...tusen tack ännu en gång för en mycket trevlig eftermiddag och GOOOOD mat =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback