Hjärta och smärta.

 
Idag är det den där hjärtansdagen igen.
Den upprör, roar, kommersialiseras, skapar sorg osv... den verkar inte lämna någon oberörd.
Själv slogs jag precis av insikten att igår skulle min mormor fyllt 97 år om hon hade levt och farmor samma senare i höst. Tråkigt att de inte fick vara med och möta Oliver. Mormor hann inte möta något av sina barnbarnsbarn =/
 
Jag är sjuk.
Det gör mig mer mottaglig mot alla känslor.
Läste precis en bekants blogg. De förlorade sin lilla son Vide precis när det var dags att åka in och föda.
Dagen innan hade de varit där inne för att de trodde det var på G och ville kolla så allt stod rätt till, men blev hemskickade igen. GDagen efter var det för sent, det lilla hjärtat i den lilla kroppen inne i magen slog inte längre.
Deras drömmar i kras och livet blev svart utan någon ljusning i sikte.
 
För nån månad sedan dog ett par kompisars dotters bästa kompis efter att ha kämpat  mot cancern utan att vinna.
Har ingen personlig relation till den i huvudsak drabbade familjen, men det gör ont att läsa Paulinas uppdateringar om sorgen de känner och Novas längtan efter sin bästa kompis.
En förlust inget barn borde behöva gå igenom i så tidig ålder =/
 
En annan bekant väntade tvillingar varav den ena inte klarade sig.
För att inte riskera livet på Viva som hon döptes till som fortfarande mådde bra fick den döda tvillingen bo kvar i magen tills det var dags att föda.
Idag på hjärtansdagen hade de sin minnesstund. Viva, livet, klockrent namn, växer och mår bra och de har henne att glädja sig åt trots att det ibland måste kännas tungt med tanke på vad de miste.
 
Själv är jag så tacksamt.
Tacksam över mina föräldrar som gett mig en trygg start i livet och villkorslös kärlek och stöttning.
Tacksam över Patrik som valt att dela livet med mig.
Tacksam över vår vackre son Oliver.
Tacksam över vänner som finns där när man behöver dem både i skratt och gråt.
 
Jag älskar er!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så sant! Fint skrivet! Kram på alk a hjärtans dag från oss till er!

2013-02-14 @ 16:57:51
Postat av: Gunnel

Oh vad vackert skrivet. Nu grät jag en skvätt. Var rädda om varandra Kramar till er alla tre.

2013-02-14 @ 17:03:35
Postat av: Storråttan

Jag ÄLSKAR dig!!!!

2013-02-18 @ 19:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback