Sjukstuga och Lilyhammer

Patrik har varit sjuk sedan onsdags eftermiddag.
Hög feber och hosta.
Det har inte blivit bättre ännu, så det ser inte bättre ut än att han kommer få vara hemma från jobbet åtminstone på måndag också, såvida det inte händer nåt mirakulöst över natten.
Inatt drog även min förkylning igång rejält.
Så nu sitter man här med söndersnuten näsa, dock utan feber i alla fall!
 
Så man kan säga att det är ett par tuffa veckor nu för en trött mamma.
Tre veckor på raken utan sovmorgon.
Förra helgen var ju P borta och denna helgen sjuk, så jag har försökt kompensera nu det sista med att lägga mig ännu tidigare på kvällarna.
Inatt sov dock Oliver lite längre i sin egen säng så idag har jag känt mig lite piggare.
I fredags ville jag egentligen bara stänga in mig i ett rum och grina hela dagen =(
Tur man har fint folk i närheten som erbjuder sig att ta O en stund på dagen om jag vill sova, tack!!
 
Idag har vi alltså inte gjort många knop.
Men O har varit på bra humör och sysselsatt sig rätt bra själv medan vi sträckkollade de första 8 avsnitten av serien Lilyhammer via Netflix.
Så jäkla rolig. Skön kontrast mellan Norge och deras sätt att leva och maffiafasonerna från NYC =)
Många garv har det blivit.
Lyckades svänga ihop en supergod middag också; pannbiffar med potatis och gräddsås, samt champinjoner stekt tillsammans med bacon. Till detta lite rårörda lingon.
Oliver fick samma men utan bacon och svamp och han storgillade det - kul!!!
 
Nu är det dags att krypa till kojs och hoppas att denna natten blir en bra natt och att näsan tillåter mig att andas hyfsat i alla fall....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback