Heldag på stan.

Idag var vi fem från föräldragruppen som sammanstrålade på Älvängens pendeltågsperrong och rullade sedan mot Gbg. I Nol fick vi sällskap av ytterligare en mamma och barn.
Sedan tog vi en promenad upp till Linné där vi åt lunch på Condeco.
Där fick vi ytterligare förstärkning av två mammor med barn + Patrik som passade på att ta sin lunch tillsammans med oss då han har promenadavstånd dit.
Trots att vi var så många med barn och vagnar gick vi in utan problem och det gick ändå att ta sig förbi oss.
Men tjejerna bakom disken såg lite stressade ut när vi vällde in =)
 
När både vuxna och barn var mätta och nöjda promenerade vi genom Haga där vi hoppade in i lite olika butiker.
Man får ju passa på när man kan hjälpas åt att hålla koll på vagnarna ute på gatan då de flesta butikerna har trappor i entrén i Haga.
För mig blev det shopping i båda Villervallabutikerna, både outleten och den ordinarie.
Köpte ett fint sommarset i limegrönt, caprishorts och linne, tre dregglisar i gult, turkost och en randigt röd/vit/turkos/svart samt tre par sockar i glada färger.
 
När vi nådde fram till Vallgatan sa vi hej då och tog hissen upp till mitt kontor för att hälsa på.
Mimimerad styrka även denna gång. Flera som var sjuka och nån på semesterresa.
Men Oliver var nöjd med att skramla med en burk godis och jag fick se flera nya, fina mönster i kommande kollektioner. Alltid spännande med besök uppe på kontoret =)
 
När vi väl rullade igen somnade Oliver i vagnen och jag passade på att spana in reorna hos Lindex, Kappahl, Zara och Benetton. Enda skillnaden nu är att jag i princip enbart kollar på barnavdelningen.
Hittade dock inget som jag ville lägga pengar på, kanske lika bra det för vi har redan massor med kläder och än så länge behöver vi ju inte ha lite extra uppsättningar liggande som sedan när det är dagis på dagarna.
Avslutade med en runda inne på Åhléns där jag hittade två baslinnen från Hunky Dory på rea som jag unnade mig själv. Ett grågrönt och ett gråblått.
Sedan fick Oliver mat och ny blöja och då var Patrik klar med sitt möte på jobbet och kom och hämtade upp oss så vi kunde åka hem.
 
En heldag på stan idag med andra ord.
Imorgon blir det lite lugnare hemma och/eller i närområdet.
 
Tack alla för en mysig dag idag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback