LCHF var nog inget för mig =/

Skall nog fortsätta med den periodiska fastan ett tag till.
Alltså att äta mellan 12-20 endast.
Men att köra kost nästan bara på proteiner och fett är nog inte min melodi.
Så jag kommer äta mycket protein, lite mer kolhydrater, men inte överdrivet mycket och mindre fett.
Känns helt enkelt inte bra att proppa i mig fett.
Det känns fel i hjärnan på mig. Sedan får ni skrika så mycket ni vill på mig att jag tänker fel här... =)
 
Kände efter sista träningspasset att energin liksom bara dog under och efter löpningen.
Kände mig lite lätt yr och vimmelkantig efteråt och det var ingen trevlig känsla.
Nu kan ju detta ha helt andra orsaker, men eftersom kostomläggningen är det enda ändrig jag gjort det senaste så förutsatte jag att det berodde på den.
 
Egentligen tror jag bara att jag inte är tillräckligt motiverad för att komma i form.
Eller så här jag helt enkelt bara för utmattad för att orka stå emot sötsuget.
Det blir ju en mental grej till slut, att man bara proppar in utan att ens tänka efter.
Och just nu är jag både fysiskt och psykiskt utpumpad efter en månad med dålig nattsömn.
När jag väl lyckats somna tar det ca fem minuter så vaknar liten och är ledsen och så går denna cykeln runt en sisådär 3-6 ggr/natt.
Idag bröt jag ihop på väg till badet för att jag kände att en förkylning nog är på G igen.
Mina timmar på gymmet är det som just nu håller näsan ovanför ytan, försvinner de p.g.a sjukdom så kanske jag vägrar gå ur sängen helt enkelt.
 
Men de två sista nätterna har känts lite lugnare så jag ber till någon högre makt om att det vänder...
 
JA, det är NU det vänder!!!

Kommentarer
Postat av: Viveca Bertilsson

Det är vettigt att lyssna på kroppen!!!
Hoppas nu att sömnen rättar till sig. Man blir knäpp av att inte får sova.

Postat av: Läsare

Heja dig! Det är nu det vänder!

2013-01-27 @ 07:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback