No pain, no gain!

Idag har jag varit hos min kompis David Long på Femmans Sports ortopediklinik.
Fick till slut tummen ur och bokade en tid för att se vad som är galet med min korsrygg.
Det var som jag misstänkte.
Graviditeten är det som ställt till det och han sa att allt låg lite huller om buller.
Fick lägga mig på britsen och han masserade med HÅRDA tag in någon form av värmande liniment/olja.
Ont som fan gjorde det. Kom både skrik och tårar från mitt håll och jag sa att jag mycket hellre tog en förlossning till istället för den där tortyren.
Som vanligt skrattade han bara åt mig.
 
När ryggen väl var uppvärmd knäcka han lite.
Först med tryck platt ner mot britsen.
Sedan fick jag ligga på sidan med ena benet uppdraget och vrida ner ryggen mot britsen så drog han isär.
Lät som ett helt pärlband drogs ut ungefär.
Läskigt.
Men det tog inte mycket mer än fem minuter och det var ju gött.
Dessutom kändes ryggen mindre stel direkt, så nu hoppas jag att även smärtorna håller sig borta.
 
Kommer inte behöva uppföljningsbesök, men han rådde mig att köpa en pilatesboll och sitta på den 20 minuter varje dag för att ge ryggen och bålens muskulatur en chans att samverka och stärka upp sig.
Så skulle jag nog slippa framtida besvär.
Behöver jag säga att jag lämnade Femmans Sport med en pilatesboll?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback