Långdistansdag

Idag har det varit underbart väder.
Lite kallt på morgonen, men soligt och ingen blåst.
Löööövely.
 
Fick med mig två kumpaner ut på långpromenad i förmiddags.
En mil gick vi, varav hälften var längs Göta Älv. 
Så fint att gå där ute på grusvägen och bara ha tåget bredvid sig.
Slippa alla bilar.
 
Försökte ha utelunch med Oliver när vi kom hem, men efter ett par skedar började han vifta och då var det svårt att muta med tecknat på mobilen när det inte fanns nån plats att ställa telefonen på.
Så då fick vi mata klart inomhus istället.
Men han är så glad då han får komma ur vagnen och gå och utforska lite på egen hand runt huset =)
 
Patrik slutade lite tidigare i eftermiddag så jag passade på att ladda inför långpass på gymmet.
Blev dock inte riktigt så långt som jag tänkt, men det var nog lika bra för mina knän.
Sprang 11 km på bandet. En timme och en kvart.
Hade varken koll på hastighet eller distans undet tiden idag utan gick helt på pulsen.
Målet var att ligga runt 150 bpm hela vägen och det lyckades ganska bra. Tror snittet skulle hamna strax över 150.
Avslutade med lite styrketräning för ländrygg och mage.
 
Hittills har jag nästan gått/sprungit 5 mil denna veckan och det är flera dagar kvar.
Jag anar rekord =)
Hoppas nu bara att det även syns på vågen snart, eller snarare på kroppen kanske.
ikten är ju faktiskt sekundärt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback