Plågis

Idag tog jag mig mig en gnällig liten man till tandläkaren.
Det var min tur denna gången för undersökning inför förnyelse av frisktandvårdsavtalet som går ut i början av maj.
Oliver var på strålande humör där han satt i vagnen i hörnet och såg tandsköterskan greja i mammans mun.
Allt såg bra ut, eventuellt ett av de små hål jag haft sedan länge som måste åtgärdas.
Hon skulle konsultera tandläkaren och ringa upp mig inom ett par dagar.
 
Så skönt att ha det där avtalet så man slipper ha den där ångestklumpen i magen över hur stort hålet i plånboken kommer att bli när man går därifrån.
Nu betalar jag ca 80 kr/månad och då får jag två undesökningar på tre år samt de normala lagningar som behövs göras under den tiden.
Samtidigt förbinder jag mig att sköta mina tänder ordentligt med tandborstning, tandtråd och flour samt hålla hyfsade matvanor med inte alltför mycket socker.
Just det där sista har ju inte funkat helt klockrent det sista halvåret då jag varit konstant förkyld.... även solen har sina fläckar.
 
Vi har även hunnit med lite häng med Ulrika och Caspian.
Skönt!
Så segt nu när vi varit i karantän mer eller mindre i en och en halv vecka p.g.a förkylning och kass mage på liten man. Men nu verkar det stabilisera sig ordentligt. Tror boven i dramat kan vara tandsprickning, men det är inte så lätt att ta sig in i munnen för att titta efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback