9 år av solsken

I fredags på Norges nationaldag firade jag och min man nio år tillsammans.
Shit vad fort det gått ändå. Tio år - ett decennium - nästa år, galet!
Vi firade genom att få en vuxenkväll på stan och sedan sova ut själva hemma.
P lämnade Oliver hos mamma och pappa på eftermiddagen och jag kom ut dit och mötte upp direkt efter jobbet.
Kvällen började dock inte så bra eftersom jag tog av mig skorna och den ena blev överkörd av deras robotgräsklippare så den blev alldeles trasig.
Tur man har en händig man som hjälpte mig laga till den så den såg hyfsad ut =)
 
Väl inne i stan strosade vi runt lite och letade efter nåt bra ställe att äta på.
Vi var lite nyfikna på El puta madre, men det såg rätt fullt ut där och det var ju dessutom uteserveringsväder, så jag tänkte att den restaurangen kanske kom bättre till sin rätt när man vill sitta inomhus.
Till slut hamnade vi i alla fall på ett av de ställena jag kollat upp lite extra; Bourbon Street.
Ganska nytt ställe på Västra Hamngatan som serverar cajun food.
Mycket folk och maten var god och även drinkarna. Drack två alkoholfria mango daiquiries eftersom jag körde.
Personalen var lite snurrig, men trevlig och vi bjöds på hysteriskt starka jalapenochips.
 
Vid tiotiden ramlade vi in på Sticky och det första förbandet.
Med facit i hand kan man ju säga att det räcker gott och väl med tre band på en kväll, man måste inte ha ett fjärde också för då blir det aaaaapsent!!!
Men kul att även May's Hounds lirade för då fick man ju chansen att se fler kompisar in action =)
Sist men inte minst klev Abramis upp på scen.
Första gången vi såg dem utan Dr D på bas, så det var ju lite speciellt.
Mats skötte sig dock ypperligt, även om han i nuläget kanske inte riktigt fyller D's personlighet på scen riktigt, men wtf det var ju bara hans andra gig.
Lite kul dock att de är varandras totala motsatser rent visuellt sett. En normallång och lite bredare utan skägg och vässad bula, samt en som närmar sig tvåmeterssträcket, är mager med stort skägg och lååångt tjockt hår.
Vi hann bara byta några snabba ord med grabbarna efteråt eftersom det var sent och vår parkering gick ut.
Vi landade hemma i Hellvängen strax före två... då var det bara två timmar kvar tills jag varit vaken ett dygn. Zzzzzzzz....
 
Men en trevlig kväll för att fira vår årsdag blev det ju absolut =)
Tack Abramis för gästlisteplatsen och en grym konsert som vanligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback