Toppendag i vårsolen

Idag har varit en riktigt bra dag.
Skönt att det äntligen kom lite värme.
Oliver och jag ägnade hela morgonen åt att vara på altanen.
Eller han i alla fall, jag dammsög huset först.
Sedan gungade han, lyssnade på fisken och lekte med sin grävmaskin och vagn med leksaker i.

När han sov middag sedan passade jag på att plocka upp lite vårkläder.
Hann prova mig igenom byxor och shorts.
Ingen rolig stund eftersom det mesta var för smått, men hittade i alla fall 2-3 par shorts och lika många byxor som åtminstone går på även om de satt bra tight.
Hoppas verkligen det blir lättare att skärpa till sig när man kommer tillbaks till arbetslivsvardagen igen.
För jag trivs inte som 70-kiloskvinna. Jag borde ligga runt 60 kg för att känna mig riktigt snygg, men 63-65 kan funka också.

Efter sovstunden gick vi till Ulrika och Caspian och åt lunch.
Sedan promenad längs älven ner till leksaksaffären där vi mötte upp Håkan och Cornelia och valde ut en present till födelsedagsbarnet som vi skall hem till på onsdag.
Efter det behövdes en glasspaus i solen.
Så där satt vi tre föräldrar med tre småttingar och mumsade glass i solen =)
Då kändes livet väldigt gött.
 
När P kom hem från jobbet gjorde jag klart häcken på framsidan.
Nu är den rensad, markväv utlagd och täckbark ovanpå.
Nu hoppas jag att den kommer hålla sig fin och att vi ser efter den och plockar smått som kommer upp direkt så vi inte behöver ägna en vecka åt den även nästa vår.
Hann även spadvända en del av kirskålen kring komposten på baksidan och vattna vår nysådda gräsmatta.
Och jag hann få upp resterande vårkläder, så om det nu blir sol och 18 grader imorogn är jag redo =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback