Påskägg och förkylning

För er som inte är kompis med mig på Facebook och Instagram så kan jag berätta om ett alldeles speciellt påskägg vi kommer få 2014.
Nämligen tillökning i familjen.
Oliver skall bli storebror till en liten syster eller bror - vad det nu blir, vi har valt att inte ta reda på det.
Huvudsaken är att barnet är friskt och det håller jag tummar och tuttar för.
BF är beräknat till självaste påskafton!
 
Vi valde denna gång att göra ett KUB-test eftersom det även påverkar Olivers liv i allra högsta grad om det skulle vara kromosonfel på lill*n i magen.
Vi fick bra resultat och gick lugnade därifrån.
Även rutinultraljudet såg normalt ut och vi fick titta ganska länge på det lilla livet som växer där inne i mage.
Nu är det bara ett par dagar tills vi är halvvägs och jag har sedan nån månad tillbaks känt hur hen rör sig där inne.
 
Annars mår jag inte så bra just nu.
En enveten förkylning som aldrig ger sig och har nu blossat upp för tredje gången under en fyraveckorsperiod.
Denna gången såpass kraftigt att jag genomled måndagen på jobbet för att jag måste och har sedan varit hemma i soffan sedan dess.
Med största sannorlikhet är jag hemma även imorgon, men på fredag måste jag tillbaks igen så jag hoppas verkligen att det känns bättre då.
Svårt att vara borta när man är ensam på sin position och vi befinner oss i vår viktigaste tid på året med julförsäljning, men jag vill ju bli frisk också.
 
Så den tänkta renoveringsstarten av Olivers rum har blivit framflyttad ett par dagar.
Hoppas på att starta med pappas hjälp på lördag.
Så fort grovjobbet med slipning som låter en hel del blir det lättare att göra saker på kvällstid då Oliver somnat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback