April fools day

April april, jag kan lura dig vart jag vill...
 
Gick upp tidigt imorse då jag lovat vara chaufför till flyget åt Ulrika och Caspian som skulle ta sig till norrland.
Himlen bjöd på en vacker rosa gryning och trafiken flöt bra.
Jag fick dessutom en smoothie att suga i mig på vägen =)
 
På vägen hem stannade jag för att tanka och fick en snilleblixt, att jag skulle luras lite med Patrik nu när det ändå var första april.
Ringde honom, men fick inget svar.
Tyckte det var märklig med tanke på att vi väntar bebis vilken dag som helst.
Körde en bit till och stannade sedan på en annan mack och ringde igen, men till jobbtelefonen.
Där fick jag svar.
Sa att jag blev stressad över att han inte svarade första gången och att jag misstänkte en vattenavgång då jag stannat för att tanka.
Stressnivån i hans röst gick inte att beskriva, så jag fick skynda mig att säga april april.
Vilket nog var tur annars hade han nog hunnit ringa runt till hela jobbet för att lösa sina sista lösa trådar inför födseln innan jag hunnit hem.
 
JAG tyckte det var ett kul skämt i alla fall =)
 
Sedan har vi varit på MVC och kollat magen idag också.
Allt var bra, pulsen är bra och ökar och sänker sig precis som den skall.
Magen har vuxit enligt kurvan och alla mina blodvärden var bra.
Nu har vi återbesök bokat om två veckor, men barnmorskan misstänkte att hon kanske inte får träffa oss då utan att vi istället har en bebis att snusa på.
Vi får väl se.... spännande minst sagt!
Nu har i alla fall nanoråttan klarat sig två dagar längre inne i magen än storebror =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback