Inte detta dygnet

Började klocka värkar imorse och ringde på förmiddagen till förlossningskoordinatorn.
Mest för att kolla när vi faktiskt bör åka in, då jag misstänkte att det var för långt mellan värkarna just där och då.
Som jag misstänkte. Barnmorskan bad mig höra av mig igen när jag hade värkar i ca 1 minut med 5 minuters intervall igen, då kunde det vara dags för mig som omföderska att komma in.
Nu på kvällen är vi fortfarande ite riktigt där, så jag får försöka sova lite grann under natten och se hur det utvecklar sig.
Men det gör betydligt ondare under värkarna nu än det gjorde imorse.
 
Missade ju hela denna latensfasen sist då vattnet bara gick och sedan kom nästan krystvärkarna igång direkt.
Nu är jag glad att jag missade den sist för så kul är det inte att ha ont var sjunde minut i stort sett hela dagen.
Tur P finns så han och Oliver kunnat busa och leka tillsammans.
Både ute på altanen och uppe på dagiset ovanför oss i snålblåsten, men Oliver var lycklig över att få komma ut och springa av sig lite.
 
Håll nu tummarna för att vi inte måste ge oss av mitt i natten!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback