Minskade fosterrörelser

Har flera gånger de sista veckorna tyckt att dte inte rört sig så mycket i magen, men det har alltid kommit igång och blivit ett himla rabalder där inne när jag druckit iskallt vatten, mjölk eller juice eller ätit något.
Men idag hjälpte inte ens det.
Det kom ett par sega buffningar tillbaks endast så jag blev lite orolig, men tänkte att jag avvaktar lite.
Sedan somnade jag en stund på soffan.
När jag vaknade igen gjorde jag ett nytt försök med vatten och juice och lite godis, men märkte inte något nämnvärt.
Så när Patrik kom hem från jobbet ringde vi till sjukvårdsupplysningen som hänvisade oss till Östra sjukhusets telefon.
De tyckte i sin tur att vi skulle komma in och kolla upp för säkerhets skull.
 
Så när Oliver fått i sig sin middag åkte vi till förlossningsavdelningen på östra.
Magen bleev kopplad till ctg och under ca 25 minuter följdes bebisens pulskurva.
Då kunde vi andas ut för pulsen låg och kurvade mellan 135-200 bpm så ingen fara på taket alltså.
Vi blev dessutom bjudna på saft och kakor, så Oliver var helnöjd med fram tills de sista fem minutrarna, då tyckte han att det var dags att åka hem.
 
Men nu kan vi andas ut och sova lugnt inatt.
Fick dock rådet att om jag blir orolig igen för att det inte rör sig så mycket så skulle jag komma tillbaks direkt och inte tveka bara för att man tror att man är nojig i onödan.
Skönt det i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback