Familjebad + långväga gäster

Igår var hela familjen och badade i Sjuntorp.
Äntligen!!!
Har saknat baden mycket under sommaren, kanske mest för att jag inte kunnat bada utomhus heller p.g.a infektionerna.
Men igår var det äntligen dags och det blev första gången för lille Rasmus.
Han var inte så nöjd de första minutrarna, men sedan såg han ut att gilla det.
Vi två var i kanske en halvtimme, sedan tyckte jag att det räckte såhär första gången så att inte minnet skulle bli att det var jobbigt och att han blev hungrig, så vi smet i lite senare och gick upp lite tidigare än Oliver och pappan.
 
Oliver var gullig och visade Rasmus hur man simmar samt pussade lite på armen.
På eftermiddagen åkte jag och R in till stan.
Först in på Åhléns en snabbis och köpte på mig en uppsättning träningskläder.
Det var klubberbjudande på sportkläder inklusive varumärken som Röhnisch, min favvo!
Fick dessutom ett hopprep på köpet, som jag testat idag - svettigt värre.
 
Sedan mötte jag upp Malin vid donken så tog vi en promenad till 2112 där Marcos från Brasilien väntade på oss tillsammans med sin tjej och ett par kompisar.
Första gången vi ses efter ca 14 år av kontakt över nätet. Första gången jag var på 2112 också för den delen.
Rasmus skötte sig exemplariskt. Han satt och gurglade i mitt knä länge och somnade sedan där så jag lade ner honom i vagnen, sedan vaknade han strax innan jag hunnit äta upp min mat - perfekt!
Tog en bacon, cheese onionburgare som var kanongod. Var dock svårt val mellan den och Smoke on the water.
 
Efter maten vallade vi Brasilianarna lite på stan, mest upp och ned för avenyn och tog en liten runda förbi Rockbaren. Synd att det bara hade två dagar i Gbg på hela sverigebesöket, svårt att hinna med nåt vettigt då.
Kommer de igen så måste de stanna lite längre så vi kan köra upp längs Bohuskusten och visa alla små pärlor samt ta oss ut i skärgården.
Posing by Poseidon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback