Full rulle sista dagarna på semestern.

I fredags kom Marie, Daniel och Julia och hälsade på oss.
Vi har inte setts på drygt ett år tror jag vi kom fram till, så det var änna på tiden.
Barnen lekte fint tillsammans och turades om, efter lite tjat från föräldrarna med leksaken som var roligast just för stunden. Skönt att se att alla ungar i samma ålder är inne i "min-fasen" just nu.
Grymt kul att ses i alla fall efter så lång tid!
Nyinköpta bultbrädan var mycket intressant för både Oliver och Julia.
 
Nyfikne lille Rasmus gör stora ögon i soffan.
 
På lördagen for vi ut till mamma och pappa för att titta på cirkusdjuren nere på tippen i Fiskebäck.
Själva cirkusen väntar vi med i ett år till i alla fall. Oliver var ju inte så imponerad av den han och P var på i våras här hemma, men den var någ rätt kass i jämförelse med Maximum.
Vi fick i alla fall se elefanter, zebror, småponnys, lamadjur och kameler.
Och så gick vi en liten omväg så vi kom ner till strandkanten intill Fiskehamnen också.
Eftermiddagen avslutades med lite trädgårdsarbete och middag hos mormor och morfar.
 

Elefanten.
 

Promenad.
 
I måndags började P jobba igen efter fyra veckors semester.
Jag fick kallelse till kirurgisk mottagning på Sahlgrenska för bröstet och skall infinna mig nu på torsdag förmiddag.
En liten missräkning då jag tänk använda mina två halvlediga dagar till massa motion nu när O är hos mormor och morfar, men ja ja, det kommer finnas tid för det senare också.
 
Igår mötte jag upp mamma och pappa i slottskogen så gick vi runt och tittade på djuren på Barnens Zoo.
Oliver hade nog velat rida ponnyridning också men orkade inte vänta in att deras lunchrast skulle ta slut.
Istället gick vi ner till säldammen och åt varsin glass innan det var dags att promenera tillbaks till bilarna.
Oliver åkte med moror och morfar hem och jag for vidare till Kungälv för att lämna lite babykläder till Emma som snart blir mamma.
Hon bjöd på fika hos grannen som tack - mycket smarrigt.
Där och då kändes livet supergött, en glad bebis som satt still i knät, gott tjöt med kompis och gofika i lagom utomhustemp. Så mycket mer kan man inte begära =)

Vilar lite efter ett besök på Barnens Zoo.

Glasspaus vid sälarna.

Provkör "mormorbilen".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback