Infektionskliniken ville inte ha mig

Var på återbesök för bröstet i torsdags.
Läkaren var inte helt nöjd med resultatet so far eftersom en viss rodnad satt kvar (vilket det gjort även tidigare gånger). 
Så hon ville rådgöra med infektion medan en sköterska tig en ny odling på mjölken. Mina lämnade blododlingar visade inte på nån ytterligare infektion denna gången heller.

Infektion ville inte ha mig i alla fall så jag fick ordination att slutföra min penicillinkur och skulle det blossa upp igen får vi ta hela familjen till vårdcentralen för odling för att se om det är något som bollas runt mellan oss.
För nu är såret minimalt, såpass litet att sköterskan inte kunde ta en odling på det.
Hoppas vi slipper ta oss till VC. För övrigt känns det ganska ok. Ingen smärta direkt längre men magen har nu börjat ta lite stryk tror jag. Hade halsbränna från helvetet igår kväll :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback