Svabbelisvabb

Igår var vi nere på vårdcentralen för att göra halsodling på hela familjen.
För att det skulle gå smidigt och Oliver inte skulle behöva vänta alltför länge åkte jag och Rasmus ner först, en halvtimme innan de öppnade och tog en nummerlapp.
Då var det ca sex personer före oss i kön.
Men som tur var började de ropa upp redan tio minuter innan öppning =)
Så tio över åtta ca hade vi kommit in till väntrum nummer två för att få träffa doktorn.
 
Där var det inte så lång väntan heller.
Jag förklarade hela historien och varför vi skulle göra odling och hon knappade in namnen på oss alla fyra i datorn och bad oss sitta ned och vänta tills lab ropade upp oss.
Folk kom och gick, klockan rann iväg, maken blev stressad över att han skulle bli mycket sen till jobbet och Oliver kunde till slut inte sitta still alls.
Så P och O fick vandra fram och tillbaks i korridoren och jag gick bort till lab och undrade hur lång tid till det beräknades ta tills vår tur.
 
Jäkla tur jag frågade för vi fanns inte ens med.
Efter att sköterskan kollat med läkaren visade det sig att läkaren missat trycka på knappen så vi dök upp i kön på labs dator...
Så vi kanske fick sitta tjugo minuter i onödan och vänta.
Suck!
Nåja, svabbningen tog väl kanske två minuter totalt för oss fyra så när vi väl kom in gick det ju fort.
Får vänta ett par dagar på resultatet, så har jag inget hört innan mammografin på torsdag ringer jag och kollar med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback