3-månaders kontroll mm

Igår var vi på bvc med Rasmus.
3-månaderskontroll och vaccinering stod på schemat.
Lillen växer som han skall. Upp till tunga 6220 gram och 62 cm lång nu.
Ca ett halvt kilo tyngre än vid förra besöket.
Sprutorna gick bra att ta den, den första genererade bara lite gråt, men den andra gjorde nog ondare så då fick han tutta lite innan han kände sig lugn och trygg igen.
 
Bröstuppföljningen har varit lite klurigare.
Hade fått order om att ringa amningsmottagningen i Mölndal i onsdags, men då visade det sig att de med kort varsel stängt den dagen och istället skulle östras mottagning ha öppet på fredagen.
Så då ringde jag dit, men deras svarare sa att de var åter först en 15/7.
Lite panik och ringde förlossningskoordinatorn som hävdade att de hade öppet, men efter att jag sagt att man ej kunde lämna meddelande på svararen så ringde hon dem, de fick mitt nummer och ringde upp mig en timme senare.
De kan inte garantera till 100% att jag ej får ny infektion, men säger att så länge det inte gör ont att amma skall det inte vara någon fara trots att jag har ett litet sår kvar.
Så min plan nu är att pumpa mycket och bara amma ett fåtal gånger per dygn samt att alltid sprita händerna och sterilisera pumpen efter varje användning. Dessutom tvätta BH och kläder ofta så att allt som kommer i kontakt med sårytan är rent tills det läkt helt.
Hoppas verkligen detta funkar!!
Men idag trillade sårskorpan av igen och sårytan är nu pytteliten så det bara måste gå!!
 
Annars har det varit strandhäng i dagarna tre i värmen.
Igår stannade dock jag och Rasmus hemma.
Oliver tyckte dock att vattnet var lite kallt och var inte alls badsugen igår.
Nästan lite skönt när man ser väderleksrapport med regn och svalare väder imorgon för vi har runt 30 grader i vårt sovrum på nätterna fram tills morgonkylan kommer in genom fönstret.
Så igår blandade jag faktiskt i lite vätskeersättning i den urpumpade bröstmjölken som Rasmus fick.
 
Igår var jag dessutom på en trevlig after work hemma hos en av tjejerna i fotbollen.
Hon hade lagat suveränt god fisksoppa med aioli och till det räkor och kräftstjärtar samt baguette med smör.
Gott häng i ett par timmar innan lillen ledsnade och vi fick åka hem.
Till detta drack jag Petters alkoholfria mousserande vin PURE, helt ok!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback