Irritationer

Vaknade halv två inatt och kunde inte somna om. Inte ens Olivers snusningar fick mig att komma till ro, vilket annars är det mysigaste som finns.
Efter nån timme gav jag upp och gick ner, klädde mig och lade mig på soffan där jag till slut somnade om som tur var.

Sitter på pendeln in till jobbet och nån man spelar spel på sin mobil med ljudet på, samma slinga om och om igen.
Nuförtiden tror jag att det är de äldre som faktiskt saknar etikett vad gäller ljud från elektroniska apparater. Kidsen har ju hörlurar.

Det har blivit galet med mitt månadskort också trots att jag var inne hos tidpunkten i torsdags för att rätta till. Men istället blev det mer fel och varje dag jag har mitt busskort är värdefull nu när jag närmar mig föräldraledigheten. 
Så det får bli ett nytt besök hos dem på vägen till jobbet.

Fullt ös idag, heldags utbildning imorgon, semester onsdag, lagerflyttsmöte på torsdag och fredag hoppas jag kunna jobba hemifrån för att bespara mig smärtan från promenaderna till/från jobbet. 

40 dagar kvar till beräknad födsel, dags att tvätta upp småkläder och packa väska så att den finns redo ifall det blir ett par veckor tidigt även denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback