Sjukhusturné

Igår fortsatte min sjukhusturné i samband med amningsproblemen och vi gav oss iväg till Borås lasarett.
Fick stanna och amma i Alingsås på en bakgata då Rasmus skrek i högan sky där bak i barnstolen.
Barnmorskan där var mycket lugn och sansad och visade mig en ny amningsställning som gjorde att taget blev rätt per automatik och det gjorde inte alls ont att amma.
Sedan såg hon till att jag fick min penicillinkur förlängd med fem dagar så att inte bakterier som vandrar från barnet in i såret orsakar en ny infektion i bröstet.
Hon tog även en odling på såret och skall återkomma till mig med besked i nästa vecka, samt ytterligare åtgärder ifall såret fortfarande inte är läkt när kuren tar slut.
 
Jag hoppas verkligen att detta är slutet på allt strul, annars blir det nog tyvärr så att jag får lägga ner amningen, vilket jag verkligen inte vill, för att vi skall kunna ha något sånär normalt familjeliv.
Detta tär på oss allihop just nu och de dagar + eftermiddagar jag är ensam med båda barnen är det svårt att få den lugn och ro som krävs just nu för att få till amningen utan att det skall bli fel tag och ännu värre sår och smärta.
Men jag vill verkligen amma, så det känns så jävla surt just nu!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback