Livet utanför mammabubblan

Idag efter att vi lämnat Oliver på förskolan åkte jag och Rasmus in till stan för att hälsa på mammas kollegor.
Extra spännande nu när vi fått lokalen mittemot vår också och en del av gänget flyttat över dit.
Vår nye VD var den som öppnade dörren för oss, gött att få ha träffat honom nu och inte bara ha ett namn på papper att gå på.
Han verkade trevlig det lilla vi hann prata.
 
På min våning var det stora ändringar i hur vi sitter.
Min plats var tillbaks precis ovanför trappan bredvid skrivaren och det känns gött.
Dessutom hade skärmen uppgraderats till en betydligt bredare så nu slipper man scrolla så förbannat!!
Heja Sofie som fixar massa bra saker när jag är borta!
 
Kändes gott att få träffa alla och byta några ord.
Vissa dagar längtar jag otroligt mycket efter jobbet och vissa dagar känns de tio månader som är kvar av föräldraledigheten kort då jag vet att det inte blir någon mer sådan i framtiden mer än strödagar här och var.
Konstigt att man aldrig kan vara nöjd med det man har just här och nu???
 
Efter besöket på jobbet tog jag en löjligt effektiv shoppingrunda inne i Nordstan.
Det blev finkläder till Rasmus att ha i jul/nyårshelgen från Lindex.
Vit body med påsydd väst och fluga samt ett par mjukissmokingbrallor med revärer!
Sedan blev det lite julshopping på Lagerhaus såklart. Så nu har vi allt till julklappsinslagningen, småpresenterna till de man egentligen inte byter med samt nåt litet till förskolelärarna.
Gjorde ett sista stopp på Classe Ohlsson där det blev en adventsstjärna i linne till Olivers rum.
Tror jag kommer smyga upp adventssakerna ett par dagar för tidigt bara för att det blir så mysigt med dem framme =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback