Minisemester på Singö

I förra veckan packade vi Forden full och begav oss upp till Roslagens skärgård och Singö jag och Rasmus.
Resan gick hyfsat smidigt. Det är ju ändå sju timmars effektiv körtid och så lite stopp på det, men vi rullade ut hemifrån vid åtta och var framme ca halv sex tror jag.
Vi installerade oss i lilla Nikes rum och sedan var det i stort sett dags för nattning av de små.
Superfint har de fått det i stugan efter både badrums- och köksrenovering sedan sist jag var där.
Rymligt och praktiskt.

Resrutten.


Lunchstopp med lapskojs.

Bron över från Fogdö.
 
Första morgonen gav jag mig ut på en tidig promenad för att njuta av den vackra naturen.
Rasmus tyckte det var helt ok att åka vagnen iklädd fleeceoverallen och spindelnäten med dagg i glittrade som silver längs vägkanterna.
Vi tog den asfalterade vägen ner till Singö brygga som Åsa tipsat oss om och där var väldigt vackert i morgonljuset.



Vårt hem dessa dagarna...

Puss puss Snaps.

Glad och suddig liten björn.
 
På valdagen tog vi bilen in till Grisslehamn så Åsa fick röstat och passade på att gå en runda där med kidsen.
Där är också himla fint. Kul också att se denna miljön nu när hösten smugit sig på och inte bara under högsommaren. Tog en runda bort till marinan och kikade. Har tidigare bara varit nere vid hamnen och kollat.
Kvällen gick såklart åt till att titta på valvakan. Spännande men också sorgligt att SD gick framåt så mycket sedan förra valet =(
Kan förstå att det finns missnöje, men kan ändå inte förstå hur man kan välja att lägga sin röst på detta parti om man inte själv har rasistiska värderingar =( En svart dag för denna nation, men också en väckarklocka för övriga partier att invandringsfrågor kanske bör lyftas och pratas om mer samt finansiering av vår hjälp utan att skola/vård/äldreomsorg blir ännu sämre.



Sjöbodarna.


Glad liten lantis.
 

Grisslehamns marina.
 
Igen.
 
På måndagen åkte vi buss till Älmsta för att hälsa på M och J. De bor fint precis intill kanalen och där är det ju också himla vackert.
Jag mådde dock så kasst denna dag p.g.a penicillinet att jag tog en tur in om vårdcentralen och sedan fick lägga mig och sova på deras säng en stund. Inte speciellt trevligt eller socialt besök var jag alltså.
Hoppas de kommer trivas bra där i alla fall!

Älmsta gästhamn.
 
Rasmus och mamman vilar sig hos M o J.

Singö Kyrka, där midsommarfirandet brukar hållas.

Kossan Maja som fick bege sig till de sälla jaktmarkerna strax efter vi åkt hem mot Göteborg.
 
På tisdags morgon var vi återigen inpackade i bilen och styrde kosan hemåt igen.
Hemfärden gick smidigt och vi var hemma runt fem. Rasmus skötte sig bra med andra ord, men jag är glad att jag kunde låna Forden så att jag hade honom intill mig i framsätet, annars hade resan varit betydligt bökigare.
Gott om utrymme att sitta och amma bak också!
Sover gott i bilen...

Längre raststopp vid Borasjön och klosterruinen, vackert och med ett mysigt café.
Får komma ihåg detta stoppet till sommaren om vi skall upp till Singö igen!
 
Men konstigt att vara ifrån övriga familjen så många dagar.
Pratade videosamtal med Oliver och P varje dag, men det syntes att O till slut straffade ut mig genom att inte prata med mig eller ens titta på skärmen.
Han var arg över att mamma åkt bort och ledsen såklart för att jag övergivit honom.
Normal reaktion. Men när jag väl kom hem och hade tvångskramat honom en lång stund sa han själv att han var ledsen när mamma var borta och efter det släppte det och allt var som vanligt igen =)
Det var gott att återse dessa killar igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback