Inställt 1-årskalas.

Då vi förutom öroninflammationer och förkylningar nu även drabbats av maksjuga och hema tvättstugan och köket skall vara ihoppackat på söndag nästa vecka så tog jag imorse beslutet att ställa in Rasmus 1-årskalas.
Vi får ta det sedan när renoveringen är klar istället.
Orken finns inte just nu.
Annars mår i alla fall två av fyra bättre. Oliver och Patrik.
Rasmus har kräkts ett par gånger till idag och jag har mestadels skedmatat honom med vätskeersättning samt lite gröt vid två tillfällen nu på eftermiddagen som han tack och lov fått behålla, så kanske är även han på bättringsväg.
För egen del har jag fortfarande lätt feber, men inte alls så hög, men har mått väldigt illa halva dagen, så jag hoppas inte magsjukehelvetet börjar om igen med mig nu.
 
Dagen har således ägnats åt att sanera.
Alla duploklossar är upptvättade och ligger på tork mellan handdukar i badrummet.
Golv är avsvabbade. Mjuka leksaker körda i maskin.
Imorgon tänkte vi bada av bägge barn ordentligt och hoppas att alla baciller ger upp.
Sedan kanske vi kan ta tag i att börja packa ihop lite grann.
Eller i alla fall packa ut alla dynor och kuddar på altanen så att det blir lite mer plats i förrådet att ställa in saker samt ger oss en plats att sitta och äta när köket försvinner, så håll tummarna för att värmen håller i sig i flera veckor!
 
Oliver har blivit lite extra glad för lite påskpresenter han helt oväntat fått idag.
Först kom grannarna över med ett ägg till O och en bok till R.
Sedan kom mormor och morfar som egentligen skulle varit här på middag med varsitt stort ägg till grabbarna.
R har dock inte öppnat sitt ännu, ville vänta tills det inte var risk att han kräktes ner grejerna.
Sedan smög vi till O en liten påskpresent ifrån oss, ett pussel.
Så TACK till er för att ni förgyllde Olivers dag mitt i sjukstugan!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback