Roadtrip del 5 - Singö

Vi sov gott vår första natt på Singö.
Efter den nattliga rockaden; pappan flyttade till Oliver och Rasmus upp bredvid mamman, så sov vi faktiskt ända till sju! Sovmorgon för den som är van att få gå upp med minstingen kvart över fem.
Första dagen blev en väldigt soft dag.
Bara häng och lek i trädgården. Jag var ute på en löprunda och där nånstans ballade min rygg ur fullständigt.
Ett smärre ryggskott skulle jag tro, för jag kunde inte fälla framåt minsta lilla utan att det högg till och jag fastnade i en framåtlutad position.
Tröttsamt, speciellt när man har småbarn som skall lyftas.
Letade upp en naprapat via google och fick bokat en tid till eftermiddagen dagen därpå.
Dagen avslutades med lite grillning som Patrik fixade.
 
Förstafrukost i stugan.
 
Klätterapan i farten.
 
Grillmaestro.
 
Lek i trädgården.
 
 
På måndagens schema stod utflykt till Väddö Gårdsmejeri.
Patrik hade feber och mådde skitdåligt så han stannade hemma i sängen.
Jag, Åsa och barnen åkte själva.
Det var ett mysigt litet ställe. I trädgården hade de tramptraktorer, gungställning, lite leksaker och en sandlåda för alla barn. Dessutom fanns det smådjur att titta på; getter och kaniner och förmodligen en gris också även om vi inte såg den.
Man kunde dessutom åka på ko-safari på vagn bakom traktorn, men det hoppade vi över.
Istället åt vi varsin god glass gjord på mejeriets egen mjölk och grädde. Mums!
Utflykten avslutades med pannkakslunch hemma hos Åsas föräldrar i Älmsta.
De hade kommit iordning lite mer nu än när jag och R var där i höstas.
 
Snaps ville gärna följa med på utflykt.
 
Traktor - nöjd O.
 
Gårdsmejeriet och lite smådjur.
 
Kvällsmys med paddan och liten Zenta i soffan.
 
Kvällsmys med pappan i sängen.
 
Jag fick på eftermiddagen ta bilen till Norrtälje där jag hade bokad tid hos naprapat.
Efter lite knäckningar, tryck på muskelfästen som gjorde djävulskt ont samt lite akupunktur, så kändes kroppen och ryggen lite medgörligare.
På väg tillbaks till Singö stannade jag och köpte med grekisk middag efter beställning.
Det var mums med mat när vi väl åt, superhungrig var jag då.
Sedan satt vi mest och slökollade på TV en stund efter att ungarna somnat innan vi också lade oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback