Underbara påskledighet

Påsken inleddes hemma hos pappa i Fiskebäck.
Barnen fick påskägg och matade ofrivilligt måsarna med kolaremmar när äggen lämnades obevakade på altanen.
Jag passade på att tvätta och vårstäda ur allt grus ur bilen. Så nu känns den fräsch igen.
När barnen somnat tog jag en promenad ner till badplatsen och såg solnedgången, så vackert.
 
 
 
Långfredagen inleddes med sovmorgon för mamman eftersom morfar är morgonpigg.
Sedan hade han fixat matsäck och vi stack iväg till actionparken som ligger i närheten.
Ungarna kickade runt som besatta och lärde sig flera nya saker.
Oliver var dessutom sjukt imponerad av en pappa som var väldigt duktig på att åka skateboard.
Sedan kikade vi runt lite kring nya Grevegårdsskolan. Också jättefint och rolig utomhusmiljö för skolbarnen. Lunchen bestod av mackor med stekt ägg och kall oboy, mums.
 
Sedan glasspaus på Triumfglass i solskenet innan vi åkte till Plantagen och köpte blommor till krukan vid ytterdörren samt smultron och jordgubbsplantor till balkongen.
Kommer dessutom få ett par tomatplantor av en granne, så det känns som att vi är ganska bra kittade inför sommaren nu. De hade sjukt smarta fibervävsdukar med fickor på att skrua upp på ytterfasad och odla i. Typ örtkryddor eller liknande som inte kräver så stora krukor.
Funderar på om jag skall köpa en sådan ifall de inte finns kvar även nästa år.
 
 
 
Påskafton innebar fix av altan. Av med presenning och sopa. Fram med dynor till soffan.
Och planterade alla bärplantorna. Sedan fick vi spontant besök av min kompis Marie som ville ha kaffe. Passade ju bra att balkongen var sittbar då med tanke på det goa vädret.
Vi hade inte setts sedan augusti så det fanns ju en hel del att prata om.
 
Framåt eftermiddagen styrde vi bilen norrut längs kusten till Getskär och våra vänner Emma och Hank. Där skulle vi äta middag och sova över.
Påskharen hade gömt ägg på altanen som barnen fick gå på jakt efter.
Sedan gick vi ner till havet och mammorna doppade sig i det inte alls varma vattnet.
Men skönt efter när blodcirkulationen kom igång ordentligt.
 
 
Emma skulle iväg och träna på förmiddagen och jag var sugen på att hitta på något med barnen så kom jag på att min kusin hade barnen över påsk, så vi styrde upp lunch och häng i Torslanda. Kan ju vara kul för sysslingarna att ses lite också.
Tyvärr var inte hans minste hemma, men tjejerna tog bra hand om pojkarna och jag och Jonas kunde ta en promenad bort till mataffären.
Sedan grillade vi hamburgare ute på altanen och barnen fick hoppa studsmatta och spela bordshockey.
(null)

På vägen hem stannade vi till på vårt smultronställe Ragnhildsholmen och lekte jage i de gamla borgruinerna.
Så himla vackert där nu när det börjar grönska igen.
Sedan lämnades barnen till sin pappa där de fick gå på ytterligare en äggjakt.
 
 
Annandag påsk började med ett par timmars jobb för mig.
Sedan en lång jogg/pwrunda på nästan två timmar. Göteborgsvarvet är bara fyra veckor bort och jag har varit dålig på att springa den sista månaden.
Har dessutom fått någon form av muskelsträckning i ryggen så jag har nu en lätt nackspärr och stel/smärtor ända ner till baksida lår på vänstersidan.
Får nog bli en del yoga och foamroller i veckan.
Och jag har haft två långa underbara skypedejts med min kärlek.
Det verkar som att vi vänder den negativa trenden och tar fram allt som var bra från start.
Känns fantastiskt bra!
 
Hoppas ni alla andra haft en lika bra påskhelg som vi =)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback