Julig vecka

Min vecka med barnen startade med att klä granen och fira in andra advent.
Mysigt att få ha granen redan nu. Den skapar mycket stämning i hemmet.
 
Sedan var det Luciafirande och julbazar på skolan i tisdag.
O var mycket förväntansfull inför sitt arbetspass då han skulle sälja tunnbröd i klassrummet.
Vi hann även med en gemensam fika i bamban.
R hade sitt Luciafirande på fredagsmorgonen där vi bjöds på sång och egenbakade pepparkakor.
Stannade kvar en stund extra efter samlingen när jag för en gång skull hade möjligheten.
Mysigt att få prata lite med barnens kompisar också.
(null)
 
Helgen har varit lugn och skön.
Förutom handbollsträning har vi inte haft något alls planerat.
Vi har varvat pepparkaksbak i dagarna tre med julkalendern, tv-spel och böcker.
Igår kväll ville jag titta ikapp på Så mycket bättre och min äldste tyckte det var så bra att han satt med till slutet innan han stöp i säng.
 
Resultatet av pepparkaksbaket blev till slut en liten fin by med tre hus.
Som den yngste ville äta upp redan idag, tredje advent.
Men han vill å andra sidan också redan öppna sina julklappar....
(null)
 
(null)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback