Feldebitering efter skilsmässa

Enligt kommunens hemsida uppdateras deras system varannan vecka mot folkbokföringsbasen.
Och om vårdnadshavare har olika folkbokföringsadresser skall deras barnomsorgsfakturor separeras.
Jag och barnens far har inte bott på samma adress sedan slutet sv maj 2016, men först januari 2019 separerades våra fakturor.

Det innebär att mitt hushåll som inte är i närheten av att nå upp till den bruttolön som triggar maxtaxan inte fått de reduceringar av avgiften som jag har rätt till.
Har påtalat det på telefon för en anställd på kommunen dom menade på att vi hade solidariskt betalningsansvar och att pappan borde betalat mer i så fall.
Men man kan ju inte kräva att en som redan debiteras maxtaxa skall betsla ännu mer bara för att kommunen gjort fel.

Har nu sammanställt folkbokföringsändringar från skatteverket, lönespecar från perioden samt den debiteringsinfo som kommunen har på sin hemsida och mailat in ett yrkande på antingen utbetalning av den summan som motsvarar 30 månaders reducering eller att jag ej debiteras avgift alls tills dess att vi står på noll.

Skönt att äntligen ha fått iväg det där mailet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback