Semestervecka 2

Andra semesterveckan ihop med barnen drog vi till Pålsboda för att hänga med min syssling och hennes familj ett par dagar.
 
(null)
Obligatoriskt stopp vid rastplats Viggen-
 
(null)
Väl framme gick vi till stallet och hälsade på connemaran Pontus, som jag också fick prova att rida på. Det var 11 år sedan jag satt på hästryggen senast, då i westernsadel på min möhippa, så det var lite läskigt.
Men skam den som ger sig och efter några varv i skumpigt trav fick jag till slut upp honom i galopp och var sjukt nöjd med det.
 
(null)
 
(null)
Andra dagen drog vill till Högen och sportade uppför alla 427 trappstegen.
Där upp fanns konstinstallationer av diverse slag. En del finare än andra och en del roligare.
 
(null)
Lars Wilks "Corona".
 
(null)
 
(null)
Trädet tyckte jag mycket om "Yggdrasil".
 
(null)
 
(null)
Krokodilrumpan var väl en av de lustigaste.
 
(null)
Store sonen var sjukt stolt när han fick gå på hundpromenad med Leia.
 
(null)
Detta kallar jag avkoppling på riktigt.
Får jag ett nytt jobb där man har möjlighet att ha med sig hund, så blir det nog banne mig en hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback