Utmaning 2020 - läsa minst 12 böcker

Fick idén från min kusin som gjort utmaning 150 böcker på ett år, vilket för mig lät helt galet.
Det är ju 2,4 dagar/bok när jag gjorde en snabb uträkning.
HUR hinner man ens det?
 
Lade fram iden för pojkvännen som genast gick igång, men lade sig på den rimligare nivån med en bok i veckan, d.v.s. 52 böcker under detta året.
Nu studerar ju han på halvtid, så bara hans kurslitteratur kommer ju bli ett par böcker.
Dessutom pratar han ofta om hur viktigt det är att stimulera hjärnan på olika sätt för att undvika demenssjukdom.
 
Well, jag antar också utmaningen, men på en för mig, rimlig nivå.
Från att inte ens kunnat fokusera tillräckligt för att läsa alls, till att i alla fall läsa 2-3 böcker under 2019, lägger jag mig på nivån att läsa en bok varje måndag under 2020.
Fick en flygande start tack vare en väns tips och utlån av årets första bok som nu redan är utläst.
 
Kommer skriva en liten recension av varje bok jag läser under året, för er som är intresserade och vill ha tips.
Och har du som läsare tips på nån riktigt bra bok tar jag tacksamt emot!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback