Midsommar 2020

Midsommar, barn och corona.
Vad skulle man planera in liksom?
Det var ju fint väder i alla fall så dagen startade med häng på balkongen.
(null)
 
Sedan blev vi inbjudna på midsommarfirande i trädgården hos äldste sonens klasskamrat.
Perfekt med cykelavstånd så att mamman kunde unna sig ett par DL vin under kvällen.
(null)
 
Ingen traditionell midsommarmat detta året, utan vi hade med det man ville grilla + dryck, sedan fixade värdparet tillbehör som var två fantastiska potatissallader med olika tema, en bulgursallad samt olika såser att ha till.
(null)
 
Lekar för barnen lektes och till efterrätten som var nedan smaskiga Pavlovatårta fick vi vuxna dela in oss i lag och svara på en sjukt svår frågesport. Årtal är verkligen inte min starka sida längre, i skolan satt de som ett rinnande vatten.
(null)
Mätta och nöjda och socialt påfyllda cyklade vi hemåt framåt halv tio.
 
Efter att ha lämnat barnen till sin far åkte jag västerut till kusinen med familj och hängde - bokstavligen.
(null)
 
Egentligen var planen att komma ut med våra SUP:ar, men hans barn ville gärna vara en natt extra hos honom så vi körde sällskapsspel istället. Skitmysigt :)
(null)
 
Söndag morgon möttes jag av packning i hallen. SUP + matsäck.
Då hade jag egentligen tänkt åka hem, men såklart planerade jag om.
Ut kom vi och jag fick testa våtdräkten jag fyndat på rea samt sup:a i have för första gången.
Grått, men vindstilla och utan regn, så det blev en fin tur.
(null)
 
Vi startade på Krossholmen och körde norrut längs kustlinjen. 
Lite spännande att vara så näre Göteborgs hamninlopp på en liten bräda.
Till sist stannade vi på en liten kobbe och satte oss med vår frukost, toppenmorgon helt enkelt!
(null)
Tillbaks mot hamnen och testade några balansövningar på brädan som nästan resulterade i bad.

Tack för en fin midsommarhelg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback