Campingutflykt

Denna sommaren var det dags att se om barnen skulle gilla campingliv.
Fick låna ett tält (mindre hus) av en snäll granne och så drog vi iväg ner till Marks kommun.
Det var ett litet projekt att ensam få upp tältet, men skam den som ger sig.
(null)
 
Självklart skulle det provliggas direkt och grabbarna längtade tills det skulle bli kväll.
(null)
 
Innan dess hann vi med både bad och lek och jag fick med mig store pojken på en liten sup-tur längs sjön där vi såg ett högt berg stupa ner i vattnet.
(null)
 
 
(null)
 
Någon timme efter oss dök även kompisarna upp med varsitt barn i släptåg.
Så vi åt middag tillsammans och grillade marshmallows över elden när övriga campare ätit klart sin mat. Vi var inte direkt ensamma på plats denna sommar när alla gör hemester.
(null)
 
(null)
Det är något speciellt ändå at tsitta ute en sommarkväll vid en lägereld och bara fastna i hur lågorna dansar. Meditativt.
 
(null)
Till sist var det äntligen dags att sova.
De andra familjerna förde ganska bra med oväsen, men minstingen somnade på två minuter och storebror efter kanske tjugo.
Sedan låg jag ett tag och bara lyssna på porlet från bäcken som rann nån meter till höger om vårt tält innan jag själv somnade.
 
(null)
 
(null)
De som somnade först var också först uppe och badade på morgonen, redan innan åtta.
Själv satt jag och bara mös vid sjön när H kom och gav mig en kopp kaffe.
Alltså, man kan ju ha det mycket sämre!!!
 
Tack E och H för att ni hängde med och campade, det lär bli repris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback