Jul och nyårsfirande

Starten på årets julfirande får ändå inkludera jobbets julfest.
Den första på många år jag ens kunnat vara med på.
Och i år tillsammans med våra halvkollegor på Goodfellows.
Temat var "pynt". Så jag gjorde ett halsband av julkulor som såg ut smo discokulor och tog lite glitter som en boa.
 
(null)
Först lite bubbel på kontoret.
 
(null)
Sist på kvällen avslutning på Skanshof.
 
(null)
 
(null)
Efter en god middag uppe på Skansen Kronan med fin utsikt över Göteborg.
Fina lokaler och god mat. Men sjukt halt nerför gångvägen i snön.
 
 
Julafton firades i år dagen före hemma hos min pappa.
Yngste sonen var lite hängig, men piggade på sig på eftermiddagen, så jag lade inte så stor vikt vid det då.
Vi åt mat och öppnade klappar och spelade lite spel och hade det trevligt.
(null)
 
(null)
Sedan på kvällen körde vi Bingolotto med halva svenska folket.
Äldste sonen vann i alla fall 100:-
Tyvärr visade det sig att yngste hade covid efter test som pappan gjort vid lämning på julafton.
Vilket gjorde att både deras och mina planer för julafton blev ändrade.
 
(null)
Sent på julaftons kväll landade jag i Skåne.
Vi kom överens om att jags kulle vänta med att komma dit tills svärföräldrarna åkt hem, så nu får vårt första möte vänta ett tag till.
Men väl framme blev det lite sällskapsspel med As yngste son - klassikern Monopol.
 
(null)
På juldgen fick vi med oss bägge A's grabbar på bio och såg Avatar.
Så fina miljöer, men också sjukt jobbig känslomässigt. Satt och grät en hel del.
 
(null)
På onsdagen tog vi stora julbadet på Bjerreds Saltsjöbad. Bastu med aufguss och havsbad i 5-gradigt vatten i ett par timmar satt som en smäck.
Precis vad denna ångestfyllda kropp och själ behövde. Sov som ett barn den natten.
 
(null)
Den skånska granen.
 
 
(null)
Nyårsafton firade jag tillsammans med min äldste grabb, min kusin och hans pojk.
Mat, spel, film och fyrverkerier blev till en trevlig kväll ända fram till strax efter ett på natten, sedan inveg jag och sonen deras nya bäddsoffa och slocknade omedelbums.

(null)
Nytt år - nya möjligheter.
I år sätter jag inga högtflygande löften om träning mm.
Utan har baar en önskan om att hitta balans, energi och livsglädje istället för som nu i slutet av året - endast överleva.
 
 
Killarnas jullov fick fortsätta även under årets första vecka då jag tagit halvdagar föräldraledigt för att de skulle slippa fritids.
Vi var och badade på Nolhaga Parkbad, körde Laser Arena ihop med kompisarna E och H, kollade in nya utställningen på Lödöse Museum.
(null)
 
(null)
Testar att prägla mynt.

Stora sonen har haft sin kompis på sitt livs första övernattning hemma med tillhörande tacomiddag, film och godis. Samt att vi just den dagen firade att vi bott i vårt hem i 6 år nu.

Helgen vigdes helt åt att fira äldste sonen som nu fyllde hela 11 år.
Kalas med familjen på lördagen och kalas med kompisarna på jump yard på söndagen innan överlämning till pappan.

Nöjd kille <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback