Bredbandslös

Frustrerad vecka denna vecka.
Bredbandet lade av i tisdags förmiddag.
Efter ett långt samtal med Allentes support skulle de göra felanmälan till sina tekniker som skulle återkomma inom 48h.
 
Onsdag och torsdag konferens med jobbet, så då var jag inte hemma och jobbade.
Men annorlunda kvällar med äldste sonen utan vare sig TV eller surf.
 
Idag fortfarande inget bredband. Lyckades koppla upp min datorn rakt mot fiberfördelardosan och fortfarande inget nät, så inget fel på routern i alla fall.
Med hjälp av min grymma kille har jag nu kört lite olika kommandon i kommandotolken och vi kom fram till att jag har noll signal in.
Har pratat med Allente tre gånger idag för att uppdatera dem med mer information eftr diverse pingar.
Och de skall nu i sin tur felanmäla till stadsnätet som äger fibret där jag bor.
 
Förhoppningsvis är det löst snart.
För yngste sonen var INTE nöjd när han kom hit igår över att allt är dött.
 
Inte ens spel man köpt på skiva funkar att köra på X-boxen när den inte är uppkopplad.
Rätt kasst faktiskt.
 
Nåja, ikväll löser vi biffen genom att bjuda bort oss på fredagsmys hos äldste sonens bästis med familj... japp, ni hörde tacos, spel och Bäst i Test i bästa svenne-banan-anda!
 
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback