Clutch - en grym konsert

Gårdagens kväll var ännu bättre än förväntat.
Vi käkade först en god middag på O'Learys och sedan gick vi till Sticky Fingers.
Där stod jag först och skojade lite med Farshid - en kille jag jobbat med i bilindustrin för föera år sedan.
Så jag stod och ropade Fascist i kön, eftersom vi kallade honom så då, men han kände inte igen mig först så han blev nästan lite lack. Men sedan när jag sa Pilkington garvade han istället.

Första bandet hette Kamtjatka och körde bluesbaserad rock med lite jazzinfluenser (typ).
De var grymma musiker i alla fall och stundtals svände det som satan.
Sedan var det dags för The Sword. Då höjde de av någon anledning ljudet så att det blev FÖR högt.
Det blir liksom inte bättre av att man får ont i öronen, men t.o.m PA-anläggningen höll med om det och lade av i mitten av setet, så de fick sänka volymen.

Sist ut CLUTCH. De körde i drygt 1½ timme - det kallar jag valuta för pengarna.
Alla hits var med + en jäkla massa låtar som aldrig riktigt fastnat i mitt huvud. Men bra som tusan var det och så hade de en kille som spelade munspel med live också. Ännu bättre.
Jag skall nog inte försöka att beskriva mer hur bra det var, för det går inte. Men jag stod med ett smile i hela ansiktet i stort sett hela spelningen igenom.

Träffade på mitt gammelex Mathias också. Han hade börjat med styrkelyft och var redigt biffig. Konstigt när man är van att se någon nästan mager fast ändå muskulös. Han lyckades i alla fall med det vanliga småbarnspappefenomenet.... Man får en kväll att gå ut med grabbarna och se ett grymt band, så blir man för full, eftersom man inte är van att dricka längre, och somnar efter halva giget. Ha ha ha.

Vi kom i alla fall med sista vanliga bussen hem. Hade gärna stannat en stund till, men skulle upp rätt tidigt idag för att åka till lokalen och packa ihop inför soundcheck.

Blandade bilder från kvällen:
 
   
     

Kommentarer
Postat av: Ofelia

1½ timme på scen? Det var fanimej verkligen valuta för pengarna... ;) Trevligt att höra att du hade det kul.

Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback